امام جمعه ی شوش گفت : در روز قیامت باید به خاطر آن رأی که می دهیم اگر اشتباه باشد پاسخگوباشیم
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 52
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 328
:: بازدید ماه : 8017
:: بازدید سال : 20706
:: بازدید کلی : 297844
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 19 مهر 1398

تهیه و تنظیم : عباس کرم الهی

بعد از اذان ظهر روز جمعه 19 مهرماه1398 نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلی شهرستان شوش دانیال(ع) برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته خود و نمازگزاران را بهرعایت تقوای الهی توصیه نمود و در این راستا عنوان نمود : مصداق نور تقوا ، رعایت حق دیگران است و کسانی که عامداً حق دیگران را ضایع کنند ؛ آثار بد آن  به جامعه هم زیان خواهد رساند .

وی سپس  به دلایل اربعینی که انحصاری به اباعبدالله الحسین(ع) اختصاص دارد اشاره کرد و گفت : چرا فقط برای امام حسین (ع) روز اربعین تعیین شده و برای امامان دیگر و حتی پیامبر اکرم (ص) مراسم روز اربعین نداریم؟چون فداکاری های امام حسین (ع)، دین را زنده کرد و نقش او در زنده نگه داشتن دین اسلام، ویژه و حائز اهمیت است. این فداکاری ها را باید زنده نگه داشت؛ چون زنده نگه داشتن دین اسلام است. گرامیداشت روز عاشورا و اربعین، در حقیقت زنده نگه داشتن دین اسلام و مبارزه با دشمنان دین است.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : مصیبت سیدالشهداء (ع)، از همه مصیبت ها بزرگ تر و سخت تر بود. مصیبت امام حسین (ع)، برای هیچ امام و پیامبری پیش نیامده است. اگر عامل دیگری هم در کار نبود، همین عامل کافی است که نشان بدهد چرا برای امام حسین (ع) بیش از امامان دیگر و حتی بیش از پیامبر اسلام (ص) عزاداری می کنیم و مراسم متعددی برپا می کنیم.از طرفی دیگر در ماه محرم سال 61 هجری قمری امام حسین (ع) ، « اهل بیت و یاران» آن حضرت را یا به شهادت رساندند و یا با پای پیاده  از کربلا به کوفه و سپس به شام  به اسارت بردند و همین کاروان داغدیده، روز اربعین شهادت امام حسین (ع) و یارانش، به کربلا رسیدند و همه ی مصائب روز عاشورا در روز اربعین تجدید شد و آن روز، روز سختی برای خاندان پیامبراکرم(ص) بود.

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود به خطبه ی کوبنده ی حضرت زینب(س) در شام به یزیدلعین اشاره کرد و تصریح نمود : در بامداد دوازدهم محرم خاندان رسول اکرم(ص) ـ به رهبری زینب کبری (س) ـ و امام زین العابدین (ع) از کربلا به طرف کوفه حرکت کردند. پس از ورود به کوفه، و خوشحالی درباریان و ابن زیاد و گرفتن مراسمی به خاطره پیروزی، به طرف شام، محل استقرار یزید حرکت نمودند. وقتی سر امام حسین (ع)و یارانش و اسراء در مقابل یزید حاضر شدند، تشریفات درباری به همان فراوانی بارگاه ابن زیاد انجام شد. «زحر بن قیس که کاروان را به عنوان نماینده ابن زیاد هدایت می کرد ، سخنرانی طولانی ایراد کرد و در آن به شرح چگونگی شهادت امام حسین (ع) و یارانش پرداخت.» سپس از میان مردم، بعضی ها نسبت به اسارت خاندان نبوت اعتراض کردند و یزید ساکت و جوابی نداد. وقتی بزرگان و سران اهل شام که یزید به مناسبت پیروزی خود، دعوت کرده بود، حاضر شدند، اسراء و سرهای مقدس را نیز به مجلس آوردند. مرد سرخ پوستی از اهل شام برای کنیزی گرفتن حضرت فاطمه دختر امام حسین ـ(ع) از یزیدنمود اما حضرت زینب(س) از این کارجلوگیری کرد  و گفتگوهای تند بین یزید و ایشان و زدن چوب خیزران بر لب های مبارک امام (ع) بود حضرت زینب (س) را وا داشت خطبه ی‌ آتشینی خود را ایراد کردند.که در بخشی از این خطبه آمده است؛« ای یزید آیا گمان می بری این که اطراف زمین و ‌آفاق آسمان را بر ما تنگ گرفتی و راه چاره را بر ما بستی که ما را به مانند کنیزان به اسیری برند، ما نزد خدا خوار و تو سربلند گشته و دارای مقام و منزلت شده ای، پس خود را بزرگ پنداشته به خود بالیدی، شادمان و مسرور گشتی؟ که دیدی دنیا چند روزی به کام تو شده و کارها بر وفق مراد تو می چرخد، و حکومتی که حق ما بود در اختیار تو قرار گرفته است؟ آرام باش، آهسته تر. آیا فراموش کرده ای قول خداوند متعال را «گمان نکنند آنان که کافر گشته اند این که ما آنها را مهلت می دهیم به نفع و خیر آنان است، بلکه ایشان را مهلت می دهیم تا گناه بیشتر کنند و آنان را عذابی باشد دردناک،آیا این از عدالت است ای فرزند بردگان آزاد شده ی رسول خدا (ص) که تو، زنان و کنیزگان خود را پشت پرده نگه داری ولی دختران رسول خدا (ص) اسیر باشند؟ پرده ی حشمت و حرمت ایشان را هتک کنی و صورت هایشان را بگشایی، دشمنان آنان را شهر به شهر ببرند، بومی و غریب چشم بدانها دوزند، و نزدیک و دور و وضیع و شریف چهره ی آنان را بنگرند در حالی که از مردان و پرستاران ایشان کسی با ایشان نبوده و چگونه امید می رود که مراقبت و نگهبانی ما کند کسی که جگر آزادگان را جویده و از دهان بیرون افکنده است، و گوشتش به خون شهیدان نمو کرده است. (کنایه از این که از فرزند هند جگر خوار چه توقع می توان داشت) چگونه به دشمنی با ما نشتابد آن کسی که کینه ما را از بدر و احد در دل دارد و همیشه با دیدة بغض و عداوت در ما می نگرد.آن گاه بدون آن که خود را گناهکار بدانی و با چوبی که در دست داری بر دندان های اباعبدالله (ع) ؛ سید جوانان اهل بهشت می زنی؟ »

آیت الله سید محمد امام  در جمع بندی این بخحش از سخنان خود  یادآور شد : مسئله ی اربعین « تربیت ، بصیرت افزایی و روشنفکری » مردم است ؛ اربعین یعنی افشای ظلم  و ستم ، اربعین یعنی مسلمین می بایست در مقابل این ظلم و ستم  مقابله و استقامت کنند  .

وی در ادامه آنهایی را که سیاست را از دین جدا می دانند  همانند کوفیان دانست و گفت :  زمانی که اهل کوفه از مسلم ابن عقیل  جدا شدند  این جمله را به زبان آوردند که «ما به مسائل سیاسی کاری نداریم» ، همین  موضوعی که امروزه  برخی  می گویند  «روضه ی امام حسین(ع)  چه ربطی به  مسائل سیاسی  دارد ؟ » دقیقا حرف کوفیان را امروز توسط برخی از دشمنان دوست نما در داخل کشور  می شنویم . در واقع ملتی که آگاهی و بصیرت نداشته باشد و نسبت به مسائل سیاسی بی تفاوت باشدنباید انتظاری داشته باشیم که کشور پیشرفتی داشته باشد .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به خسته شدن امام علی(ع) از دست مردم کوفه اشاره کرد و اظهار نمود : در مجموعه سخنان امام علي(ع) در نهج البلاغه خطبه هايي درباره مردم کوفه مي بينيم؛ اندک ستايش و بيشتر نکوهش است ، تا آنجا که به نفرين کشیده شده است و حتی امام علی(ع)  مرگ خود را از خدا مي خواهد و می فرماید : «خدایا! اينان از من خسته اند و من از آنان خسته؛ آنان از من به ستوده اند و من از آنان دل شکسته؛ پس بهتر از آنان را مونس من دار و بدتر از مرا بر آنان بگمار.» امام علی(ع) در خطبه ی شصت و نهم نهج البلاغه در ملامت و مذمتبعضى از يارانش فرموده است‏: «چه اندازه با شما مدارا كنم! همچون مدارا كردن با شتران نوبارى كه از سنگينى بار پشتشان مجروح گرديده و همانند جامه كهنه و فرسوده‏ اى كه هرگاه از جانبى آنرا بدوزند از سوى ديگر پاره‏ مى‏ گردد. هرگاه گروهى از لشكريان شام به شما نزديك مى‏ شوند هر يك از شما در را به روى خود مى‏ بنديد و همچون سوسمار در لانه خود مى‏ خزيد و همانند كفتار در خانه خويش پنهان‏ مى‏ گرديد. به خدا سوگند! آن كس كه شما ياور او باشيد ذليل است و كسي كه با شما تيراندازى‏ كند همچون كسى است كه تيرى بى پيكان به سوى دشمن رها سازد. به خدا سوگند!جمعيت ‏شما در خانه‏ ها زياد و زير سايه پرچمهاى ميدان نبرد كم. من مى ‏دانم چه چيز شما را اصلاح مى ‏كند ولى اصلاح شما را با تباه ساختن روح خويش جايز نمى ‏شمرم، خدا نشانه ذلت را بر چهره ها و پيشانى شما بگذارد! و بهره ‏هاى شما را نابود سازد. آن گونه كه به باطل متمايل و به آن آشنائيد به حق آشنائى نداريد و آن چنان كه در نابودى حق مى ‏كوشيد براى از بين بردن باطل قدم برنمى ‏داريد.» وقتی که پیامبر اکرم(ص) متوجه  این موضوع شد به امام علی(ع) فرمود: « این قوم را نفرین کن» امام علی(ع) آنها را نفرین کرد و همین نفرین باعث شد که آن قوم گرفتار بی عدالتی ها و ظلم و ستم حجاج ابن یوسف شدند. کسی که  از غلطیدن شیعیان در خون خود لذت می برد .

امام جمعه ی شهرستان شوش در فرازی دیگر از سخنان خود خاطر نشان نمود : در دوران امروزی عده ای می گویند؛«چرا مقام معظم رهبری  وقتی که می داند حقوق های نجومی گرفته می شود  و یا این که این همه فساد اخلاقی و فساد مالی است چرا در مقابل دولت نمی ایستد ؟ »در پاسخ به چنین افراد باید گفت ، «حضرت آقا این همه فساد را می بیند اما وقتی که  مردم سالاری دینی است و مردم خود سرنوشت خود را در هر انتخاباتی را رقم می زنند چرا این حرف ها را می زنند ؟» در انتخابات ما همه مسئولیم و باید  اگر با رأی خود فردی را انتخاب می کنیم که نه برای کشور مفید است ، نه استان و نه شهرستان در روز قیامت باید به خاطر آن رأی که می دهیم پاسخگو باشیم ، چرا واقعیت ها را نمی بینیم ؟ چرا  با افراد با بصیرت مشورت  نمی کنیم؟ چرا بی تفاوت هستیم و در روز انتخابات وقتی که پای صندوق رأی رفتیم  بدون شناخت نام فردی را می نویسیم و درون صندوق می اندازیم ؟پس باید بدانیم که اربعین گرامیداشت یک کاروان با بصیرت و جریان شناس است که به مردم آگاهی می دهد ، کاروانی که  هم مردم کوفه و هم بخش عمده ای از مردم شام را هدایت نمود ، لذا باید از این اربعین درس بگیریم .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به ظلم و ستم هایی که آن سوی مرز به زائرین امام حسین(ع) در این روزها می شود اشارهکرد و در این راستا اظهار نمود : زائرین امام حسین(ع) از پایانه های مرزی«خسروی ، مهران ، چذابه و شلمچه» وارد کشور عراق می شوند  و من چون این موضوعی را که می خواهم بگویم در پایانه ی مرزی چذابه  مشاهده نمودم این است که آن سوی مرز به خاطر کمبود وسیله ی نقلیه ی عمومی نظیر اتوبوس ، جمعیت زیادی در انتظار ساعت ها سرپا می مانند و در این میان عده ای مسیری را پیاده می روند تا اتوبوس ها جلوتر آنها را سوار کرده و دیگر تا پایانه ی مرزی جلو نیایند  ، سئوال اینجاست ، چرا باید از ابتدای ماه صفر  شاهد ظلم و ستم  در مسیر کربلا باشیم؟ آیا امام حسین(ع)  برای ترویج ظلم قیام کرد یا قصد داشت ظلم را ریشه کن نماید ؟ما باید این فرهنگ را عوض کنیم و به خود اجازه ندهیم آنهایی که زودتر از ما وارد کشور عراق شده اند همچنان در انتظار بمانند و ما  خود را به کربلا زودتر برسانیم  ، از حضرت زینب کبری(س) یاد بگیریم که یزید بن معاویه بن ابی‌سفیان، این ظالم و دیکتاتور آن زمان را با خطبه ی آتشینش در مقابل مردمی از ادیان مختلف به زانو درآورد و به فطرت بشریت یعنی عدل و عدالت اشاره کرد . عدالت، ریشه در فطرت انسان دارد و هر انسانی به طور فطری تشنه ی عدالت است. این تشنگی و شیفتگی از اعماق وجود او نشأت می گیرد. عدالت، قانونی است فراگیر که همه ابعاد زندگی آدمی را دربرمی گیرد و نظام هستی نیز بر محور آن می چرخد. اگر در جامعه ای حق هر صاحب حقی به او برسد، عدالت اجتماعی در میان افراد آن جامعه رعایت شده است. عدالت اجتماعی مفهوم بسیار گسترده ای دارد که همه ی ابعاد «روحی، جسمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، قضایی و...» را دربرمی گیرد. عدالت، صدای بلند فطرت الهی انسان است که در پهنه ی زمین و در طول تاریخ، تنها با گوش جان شنیده می شود. عدالت رمز و راز پیدایش و پایداری هستی است و جهان طبیعت بر پایه آن استوار است: «بِالعَدْل قامَتِ السَّمواتُ وَ الارضُ»

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در آغازخطبه ی دوم به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری  در دیدار با نخبگان علمی اشاره کرد و گفت : حضرت آقا روز چهارشنبه 17 مهرماه 1398 در دیدار دو هزار نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی ؛ ادامه ی پیشرفت علمی کشور را در کوران حرکت پرشتاب علمی جهان، کاملاً ضروری و حیاتی خواندند و با اشاره به شوق سرشار، انگیزه ی تحسین برانگیز و اعتماد به نفس جوانان نخبه تأکید کرده و فرمود: « هر جوان نخبه پاره تن ایران عزیز ماست و برای رفع مشکلات نخبگان باید سند راهبردی امور نخبگان را کاملاً جدی اجرا و پیگیری کرد.حرکت علمیِ آغاز شده در کشور نیازمند استمرار است، البته رتبه‌های بالای علمی ایران در برخی رشته‌های نوپا مانند نانو و زیست‌فناوری بسیار افتخارآمیز است اما به هیچ‌وجه کافی نیست و نباید ما را قانع کند، بلکه باید پیشرفت علمی با شتاب ادامه یابد.»

وی افزود : در علم پزشکی ، فوق تخصص های تراز اول دنیا ایرانی هستند  اما باید در تمام ابعاد  به این مرحله برسیم ، وقتی ما به مرحله ای رسیده ایم که نام هواپیمابر را تولید می کنیم جای تعجب ندارد بلکه جای تأسف دارد که  چرا خیلی  دیر به این مرحله رسیده ایم و البته علت این عقب ماندگی ها  به رژیم طاغوتی برمی گرددکه اجازه نمی دانند  دانشجویان و نخبگان  برای پیشرفت علم و صنعت گامی بردارند .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش سپس به فرازی دیگر  از بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و در این راستا یادآور شد : حضرت آقا هنر انقلاب اسلامی را جرأت دادن به مرد و زن، و پیر و جوان برای ورود به میادین دشوار از جمله ورود در میادین علمی که حتی تحسین دشمنان را نیز به دنبال داشته است، خواندند و با یادآوری مواردی از افتخارات علمی کشور فرمودند: استفاده از ظرفیت علمی در بخش های مختلف کشور به «بالا بردن قدرت دفاعی»، «درمان و پزشکی پیشرفته و کنترل بیماری‌ها»، «مسائل فنی مهندسی»، «زیست‌فناوری و تولید محصولات با دوام با فناوری نانو» و «فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای»، منجر شده است.

امام جمعه ی شهرستان شوش در بخشی دیگر از خطبه ی دوم به آثار افول آمریکا  پرداخت و گفت : وقتی که آمریکا  در حال فرار از کشور افغانستان است ؛ وقتی که آل سعود  در باطلاق یمن گرفتار شده و نمی داند چه بکند ، وقتی آمریکا  از سوریه عقب نشینی می کند و وقتی که آمریکا دست از داعشی ها می کشد نشانه های افول این شیطان بزرگ است ، درست است که ترکیه یکی از نوکرانش را برای جنگ وارد سوریه کرده است اما دیری نخواهد شد که از ترکیه هم دست بکشد  و آنوقت دولت ترکیه چه جوابی به جهان اسلام دارد ،اینها غیر از ذلت چیزی عایدشان نمی شود  همانگونه که شیطان  نیز در روز قیامت به حقانيت وعده‌های خدا اعتراف کرد ووعده های خود را دروغ دانست .همانگونه که در آیه ی 22 از سوره ی ابراهیم آمده است :«   وَقَالَ الشَّيْطَانُ لَمَّا قُضِيَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدْتُكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ  وَمَا كَانَ لِيَ عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطَانٍ إِلَّا أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِي  فَلَا تَلُومُونِي وَلُومُوا أَنْفُسَكُمْ  مَا أَنَا بِمُصْرِخِكُمْ وَمَا أَنْتُمْ بِمُصْرِخِيَّ  إِنِّي كَفَرْتُ بِمَا أَشْرَكْتُمُونِ مِنْ قَبْلُ  إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ /// و چون حکم (قیامت) به پایان رسید (و اهل بهشت از اهل دوزخ جدا شدند) در آن حال شیطان (برای نکوهش و تمسخر کافران) گوید: خدا به شما به حق و راستی وعده داد و من به خلاف حقیقت شما را وعده دادم و خلف وعده کردم و بر شما (برای وعده دروغ خود) هیچ حجت و دلیل قاطعی نیاوردم و تنها شما را فراخواندم و شما اجابتم کردید، پس (امروز شما ابلهان که سخن بی‌دلیل مرا پذیرفتید) مرا ملامت مکنید بلکه نفس (پر طمع) خود را ملامت کنید، که امروز نه من فریادرس شما خواهم بود و نه شما فریادرس من توانید بود، من به شرکی که شما به (اغوای) من آوردید معتقد نیستم، آری (در این روز) ستمکاران عالم را عذابی دردناک خواهد بود.»

آیت الله امام در بخش پایانی خطبه ی دوم به  هفته ی پست جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و خاطر نشان نمود : پست، کهن ترین و گسترده ترین نوع ابزار ارتباطی بین مردم یک کشور با ساکنان دیگر سرزمین ها و مناطق جهان است. هر پستچی از انجام 3000 سفر جلوگیری می کند، که هر سفر افزون بر« هزینه، پیامدهای دیگری چون اتلاف وقت، فشارهای عصبی و روحی، آلودگی هوا و انواع خسارت های احتمالی مالی و جانی» را نیز به همراه دارد و به همین دلیل  از سال 1969 روز 9 اکتبر  سالروز تأسیس اتحادیه ی جهانی پست به عنوان روز جهانی پست تعیین گردید.

 

وی در ادامه به اختصار به شرح وظایف پست جمهوری اسلامی ایران به صورت فهرست وار اشاره کرد و یادآور شد : « پست رستانت ـپست پیشتاز ـ  صندوق شخصی ـ پست اکسپرس ـ پست تبلیغ ـ پست مستقیم ـ پشت صندوق پستی ـ پست تلفن 193 (پیک ویژه) ـ سرویس بیمه مرسولات با ارزش اظهار‌شده ـ پست سفارشی ـ خرید و فروش اینترنت ـ پست ویژه ـ تمبرهای جاری ـ تمبرهای یادگاری ـ تمبرهای شخصی و...» بخشی از شرح وظایف کارکنان پست است که جا دارد این روز را به رئیس و پرسنل اداره ی پست شهرستان شوش تبریک بگویم .



:: برچسب‌ها: "نمازجمعه ی شوش"آیت الله امام" روزجهانی پست" ,
:: بازدید از این مطلب : 2945
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.